読者です 読者をやめる 読者になる 読者になる

まめのつぶやき

カナダと日本をつなぐ小さな懸け橋ブログ

お酒のラベルを集めてます - I'm collecting alcohol labels

動画

新しい趣味です。お酒のラベルを収集しております。 

I have a new hobby. I am collecting alcohol labels.

 

 

動画では梅酒の梅酒のラベルを剥がしました。

In the video, you can see below, I'm removing Japanese apricots liquor label.

f:id:BEANSTV:20160629093621p:plain

 

 

ラベルの剥がすために、専用のラベルリフトを使いました。

ラベルリフトとは透明のフィルムで、接着部をラベルの上に直接貼ります。

糊を溶かすために、ボトルに熱めのお湯を入れたり、

スプーンで表面を5分ほどこすったりします。

In order to lift the labels, I bought label lifts for wines.
Label lifts are transparent plastic films, and place them directly over the label you want to remove.
You can pour hot water in the bottle, and rub the label with spoon over the lift for 5 minutes to melt the label glue.

 

 


 

私としては、ラベルを濡らして少しだけふやかすと一番きれいに剥がれました。

危なっかしいやり方なので、おススメはしていません。笑

The best way I tried to remove the label was soaking the label with water and make it soft a bit.
This is bit risky so I don't recommend anyone to do so.

 

 

以下はコレクションです。

There are my label collections below.

 

 

ワインラベル第一号!

f:id:BEANSTV:20160629093640p:plain

 

 

 

カナダで買える日本の酒のラベルも集めてみました。

f:id:BEANSTV:20160629093606p:plain

 

Bean

にほんブログ村 海外生活ブログ カナダ情報へ
にほんブログ村