読者です 読者をやめる 読者になる 読者になる

まめのつぶやき

カナダと日本をつなぐ小さな懸け橋ブログ

PRカードが届きました!- My PR Card has finally arrived

カナダ永住権

カナダ永住民申請から2年…やっと終わりを迎えました。

It's been 2 years since I applied for the PR... it came to end finally.

 

先日待ちに待ったPRカードが届きました。

I got the PR card waiting forever.

 

面接から2ヶ月もたったので、正直忘れかけていました。

It had been 2 months since the interview, so I forgot about the card honestly.

 

でも良かった。

I'm glad.

 

動画内では、PRカードに関し留意して欲しいことや

In the video below, I am talking about things I want you to pay attention to,

 

送られてきた書類の注意書き等を説明しています。

and information written on the document I got.

 

 

f:id:BEANSTV:20160507031310p:plain

 

 

こっちに来てから思うこと、それはPRは国外申請をお勧めします。

In my opinion, after moving to Canada, I recommend you to apply from

outside of Canada.

 

日本にいれば色々時間にも余裕があるだろうし、

You must have plenty of time in Japan.

 

分からない時に頼れるエージェントも豊富なはずです。

You must have lots of agencies you can count on.

 

私は一から全て自分でやったので、

I did everything by myself from the beginning,

 

そのストレスも失敗もかなり大きなものでした。

I experienced huge stress and huge failure.

 

でも、まぁカードが来たからいいんだけどね。

Well, I got the card so it doesn't matter any more.

 

 

 

Waiting is a part of learning.

Once waiting is over, you feel the time was short.

Patience is obtainable through putting your feet in others shoes.

 

By Bean

 

 

にほんブログ村 海外生活ブログ カナダ情報へ
にほんブログ村