読者です 読者をやめる 読者になる 読者になる

まめのつぶやき

カナダと日本をつなぐ小さな懸け橋ブログ

私と英語 - Me and English

ラジオ

英語との付き合いは長いほうです。

I have a longer term of relationship with English.

 

f:id:BEANSTV:20160418111551j:plain

 

カナダに住んでもうそろそろ6年経ちますが、英語の伸びに限界を感じます。

It's been almost 6 years since I've lived in Canada, but I feel my limit in English ability.

 

本日の「となりのライトハウス」では私と英語の歩みについて話しています。

Today's "tonari no lighthouse" is about my English learning history.

 

英語を勉強し始めたのは、5歳の時でした。

I was 5 years old when I began studying English.

 

あれから…うん十年…バイリンガルにはなれていません。

It's been few decades since then... and I am still not bilingual.

 

子どもの時から勉強し始め、今に至るまでの

I talked about my history of studying English

 

私と英語の歴史について話しました。

from my childhood to this present time.

 

お時間がある方は暇つぶし程度に聞きに来てください。

Please come and listen to my radio when you have time.

 

 

子どものころから英語の「勉強」をすることの意味とは?↓

What's the point of "studying" English for kids?

言語を子供にマスターさせるには、勉強もそうだけど、

In order to make your kids master a laguage, or any kinds of subjects,

 

生活の一部にしていかないと無理だと思います。

you have to make it a part of their life.

 

これは自分のケースに限ったことですが…苦笑

This is an example of my case though... 

 

 

にほんブログ村 海外生活ブログ カナダ情報へ
にほんブログ村