読者です 読者をやめる 読者になる 読者になる

まめのつぶやき

カナダと日本をつなぐ小さな懸け橋ブログ

「笑み」はこぼれる

先週買ったチーズ&チョコケーキの写真です。

This is a photo of cheese and chocolate cakes which I bought in the last week.

 

 

f:id:BEANSTV:20160322111604j:plain

 

誕生日の人を祝うために近くのスーパーに走り、買いました。

To celebrate a birthday boy, I went to a close grocery store.

 

お菓子作りは苦手…です。甘い物が苦手なため、作りません…(-_-;)

Baking is... not my thing. I don't have a sugar tooth, so I don't bake.

 

このケーキは大切な人のために買いました。(←作れよ)

I bought this cake for an important person. (So, I didn't bake them.)

 

「ケーキを買ってきたよ」と言うと嬉しそうにしていました。

I said "Here are your cakes." He looked happy to see the cakes.

 

それを見た私も嬉しくなり、笑みがこぼれました。

I became happy to see his happy, and I smiled.

 

 

「笑み」ってこぼれるものなんですね。

"Smile" could just happen, I guess.

 

 

何でもすぐ飽きてしまう私が、1年6か月続いているヨガ教室の話。

I get bored right away, but I have been to this yoga class for a year and half.

 

ヨガのインストラクターであるKさん。

Ms. K, a yoga instructor there.

 

彼女はすごく素敵な雰囲気の人です。

She is amazingly amazing.

 

最後に彼女のクラスに行ったのはいつか分からないけど、

Though I don't even remember when was the last time I went to her class,

 

名前を憶えていてくれます。

she remembers my name.

 

恐らく彼女のパートナーであるTインストラクターも抜群に素敵で、

T instructor, probably her partner, is amazingly amazing, and 

 

この二人を見るといつもニヤニヤ…いや、笑みがこぼれてしまいます。

I just grin... I happen to smile by just seeing them.

 

 

 

昨日たまたま母から来たメールに「笑みがこぼれちゃう」と書いてありました。

Yesterday, I got email from my mom. She said "I just smiled" on the email.

 

こちらから報告した内容が、よほど嬉しかったようです。

She must have been really happy to hear what I told her that day.

 

 

 

私は笑顔が苦手です。
I'm not good at smiling.

 

 

 

成人式の写真撮影で「笑顔ください!」と言われ、

I was told to "Smile!" for the coming of age day photoshoot,

 

歯をむき出しにするしか知恵の無かった人です。

but I didn't know what to do other than just showing my teeth.

 

 

 

笑顔は作れないけど、こぼすことはできそうだ。

I can't make smile but I think I can smile without trying.

 

私もそんなことが出来る人になりたいなぁ…なんてエゴでしょうか?

Oh I want to be a person who can do that to others... Is this ego, you think?

 

さぁ、明日も良い日になるかな。

I hope it's going to be a good day tomorrow.

 

いや、明日は今日よりもっと良い日だ。

Wait, it's going to be even a better day tomorrow.

 

ってことで、ドロンします。(忍々…)

K, it's time for me to go... 

にほんブログ村 海外生活ブログ カナダ情報へ
にほんブログ村