まめのつぶやき

カナダと日本をつなぐ小さな懸け橋ブログ

アイスワイン・フェスティバル

アイスワイン・フェスティバルが毎年待ち遠しい!

I can't wait for the Icewine festival every year!

 

f:id:BEANSTV:20160309005410j:plain

 

アイスワインってご存知ですか?

Do you know what icewine is?

 

アイスワインは冬に収穫される凍ったブドウで作られるワインです。

Icewine is made of frozen grapes harvested in winter season.

 

アイスワインは高くて貴重!

Icewine is expensive and rare!

 

そんなワインの収穫を祝うこの時期限定の

I went to the icewine festival which is a limited event for 

 

アイスワイン・フェスティバルに行ってきました。

celebrating harvesting those grapes. 

 

今年でもう4回目かなぁ…毎年の常連になってきました。笑

Was it the 4th time for me... I am becoming a regular customer. lol

 

地元の美味しいワインと料理が30ドルで屋台感覚で楽しめるんです。

You can enjoy local wine and food for $30 going around each stand.

 

今回は生の牡蠣を堪能!

This time, I enjoyed fresh oysters!

 

「牡蠣ってこんなに味が違うの!?」

"Do oysters taste that different!?"

 

って体験しました。

It was my first experience. 

 

ブドウ畑が大好きな私としては、冬の風景に心を奪われていました。

Because I love vineyards, my heart was completely stolen by the stunning winter vines.

 

雪が積もったワイン畑も趣があって素晴らしい…

Vineyards covered with snow is elegant and amazing...

 

カナダは冬でもにぎわってます!

Canada is so exciting even in winter!

 

ではおやすみ日本&おはようーカナダ!

Good night Japan & Good morning Canada!

 

にほんブログ村 海外生活ブログ カナダ情報へ
にほんブログ村