まめのつぶやき

カナダと日本をつなぐ小さな懸け橋ブログ

浅草ウォーク①

浅草に行ってきました。

We went to Asakusa.

 

f:id:BEANSTV:20160131185306p:plain

 

いやぁ、「人・人・人」でした。

Oh my... there were too many "people, people, people."

 

どこにいっても人だらけ。

Wherever I went, there were full of people.

 

今日はブログだけですが、後々動画も公開します。

I am just updating my blog today but I will upload a video later.

 

浅草は伝統的なものから、モダンなものまで、

Asakusa has not only Japanese tradition but also modern.

 

一日楽しめる場所だと思います。

You can definitely spend a whole day in Asakusa.

 

動画は浅草寺周辺のみですが、他にもたくさん歩きました。

A video I will upload is only going to be around Senso-ji, we went many other places.

 

皆さん、「まるごとにっぽん」をご存知でしょうか?

Do you know MARUGOTO NIPPON?

https://marugotonippon.com/

f:id:BEANSTV:20160131185503j:plain

 

その名のとおり、各地方の名産がまるごと入ったデパートが出来ました。

As  literally, there is a new building with so many specialities from each prefecture.

 

変な話、地方に行かなくてもここで済ませられちゃう。笑

I shouldn't say this but you don't need to travel at all to buy specialities.

 

外国からのお客さんも非常に多く、

There were so many guests from overseas,

 

英語で接客している人をたくさん見かけました。

and I saw lots of people speaking in English with tourists.

 

英語しゃべれると便利だろうなと思うけど、

It would be convenient to be able to speak in English,

 

ある程度話せる私には話す機会がありません。笑

but I have absolutely no chance to speak English. lol

 

「英語って本当に必要なん?」って思います。笑

"Do I need English at all?" I feel this way. lol

 

では、今日はこんなところで…

Okay, I stop writing today...

 

最後まで読んで頂いたあなたに伝えたい…「おやすみなさいまし?」

Good night to you?

にほんブログ村 海外生活ブログ カナダ情報へ
にほんブログ村