読者です 読者をやめる 読者になる 読者になる

まめのつぶやき

カナダと日本をつなぐ小さな懸け橋ブログ

Results of paying medical fee for 100% in Japan -医療費全額自己負担の結果

日記

病院に行ってきました。全額自己負担です。

Yes, I finally went to a clinic. I payed the 100% of the fee. 

 

f:id:BEANSTV:20160128164307j:plain

 

海外に住むものが、母国に帰り、病院に行くとどうなるのか…

What happens if a person living outside of Japan goes to see a doctor...?

 

正直ビビりまくってました。笑

Honestly I was very nervous. lol

 

「一体、いくらとられるのー!?((((;゚Д゚))))」

"How much does it cost!?"

 

結果から言いましょう…¥6000くらいで済みました。

Let me tell you the result first... it cost only¥6000.

 

私の場合、風邪の症状で地元のクリニックに行きました。

In my case, I went to a clinic in my neighbourhood with symptoms of cold.

 

診察費用で¥3000くらい掛かりました。

It cost¥3000 for a medical examination.

 

国民健康保険をきちんと納めている方は、

If you are paying national medical insurance,

 

3割負担なので¥900くらいで済んだはずです。

you must have paid¥900 for 30% of the coverage.

 

お薬は¥2500ほどでした。3割負担だと¥750くらいですね。

My medicines cost roughly¥2500. 30% of the coverage would be¥750. 

 

お薬の種類は、炎症を抑える薬と咳止め、抗生物質など

Kinds of medicines I got are ones to relieve inflammation, cough and anti-biotics.

 

全部で4種類でした。因みに5日分のお薬を処方して頂きました。

I got 4 kinds in all. I got medicines for 5 days this time.

 

さて、その効果は…?

So, are they working...?

 

抜群です。アメージング💛

Nothing to complain. Amazing💛

 

明日友達に会うのに間に合いそうです!

Looks like I am ready to see my friends tomorrow!

 

頑張れ、薬さんたち!(←お前が頑張れ)

Go, medicines! (←YOU should try hard)

 

ここで疑問なのは、国民医療保健の納金額。

My question is the amount of money we pay for the national health insurance.

 

一般家庭(夫婦共働き+一子の想定)、総年収500万円だと

For a general household (wife and husband with jobs+a child) with 500,000 yen income,

 

年間38万円ほど納めることになるそうです。

you have to pay roughly 380,000 yen yearly for the insurance. 

 

もちろん、市町村によって違います。

Off course, the amount varies depending on a city ot a town.

 

年齢や家族構成によっても違うでしょう。

It must vary depending on ages and family structures.

 

でも、この金額多すぎない?

But, isn't it too much to pay?

 

仕方ないことだと思うし、社会は協力して支えあうものだと思います。

We can't really do anything about it, and we have to support each other.

 

色々と疑問はあるけど、¥6000で済んでよかったというのが本音です。

I have lots of questions but I'm glad it cost ONLY¥6000. 

 

はい、参考になりましたでしょうか?

K, was it helpful at all?

 

皆さん、風邪ひかないようにね。

Don't catch a cold, guys.

 

チャンネルも宜しくお願いします↓

Please check my channel as well

 

 

おやすみなさいませ。

Have a good one.

にほんブログ村 海外生活ブログ カナダ情報へ
にほんブログ村